Klanten werven en binden (PR)

De kracht van Public Relations, PR

marketing PR
Klanten werven of acquisitie is relatief eenvoudig. Met je juiste eerste impressie en wat stimulatie door middel van de aangesproken beeldvorming is het relatief eenvoudig om nieuwe opdrachten binnen te halen. Alleen hoe gaat u deze nieuwe klant aan u binden? Er zijn diverse wijzen waarmee u uw klanten kunt binden. Het hele PR (public relations) draait om één gezegde: “Uit het zicht, uit het hart”, met andere woorden als u niet regelmatig van u laat horen of laat weten dat u er nog bent. Wordt de kans groot dat uw opdrachtgever met toekomstige opdrachten u kan missen. Dit kan verschillende redenen hebben zoals bv. een wisseling van de wacht, uw contactpersoon is vervangen. Het nieuwe contact kent u nog niet, en daarmee is de kans erg groot geworden uw opdrachtgever te verliezen. Laat dus met regelmaat van u horen op wat voor een manier dan ook. Pas Reclame neemt u bij de hand en wijst u op een aantal interessante methoden op met uw opdrachtgevers in contact te blijven.

Mailings met eenvoud uw gehele klantenbestand in één keer bereiken.

Om met uw klanten in contact te blijven zijn periodieke mailings een hele goede methode. Er kan gekozen worden om een mailing te verzenden via de post of per e-mail. Per post is relatief kostbaar, u krijgt te maken met drukwerk en verzendkosten, de keerzijde hier is dat uw mailing een grotere kans heeft om gelezen te worden in plaats van een e-mail mailing. De e-mail mailing is bij uitstek de meeste gekozen methode omdat de kosten erg laag zijn. Na het opzetten van een E-mail template kan er eenvoudig zonder kennis van programmeren de inhoud van de mailing opgezet worden en met 1 druk op de knop deze mailing kosteloos te verzenden naar uw klanten en contacten. Alleen let goed op! Mailing specifiek met het oog op periodieke nieuwsbrieven kunnen als spam ervaren worden. Denk altijd heel goed na over de inhoud van uw nieuwsbrief, kom met nieuwe ideeën, innovaties of aanbiedingen en val nooit in de herhaling.

Waarschuwing: Als u kiest om een mail te verzenden per e-mail, gebruik hiervoor dan een webservice zoals MailChimp als u mailings gaat verzenden vanuit uw website is de kans groot dat uw website/server op een zwarte lijst komen te staan met een rode vlag van spammende websites, met gevolgen dat uw email geblokeerd wordt door anti spam software.

Zorg dat u gezien wordt in uw Regio.

Herhalen is key! Zorg dat u gezien wordt binnen uw regio op wat voor een manier dan ook, reclameborden en autobelettering zijn hiervoor ook uitstekende mediums om te laten zien dat u opereert in uw regio, want als u gezien wordt, wordt u ook minder snel vergeten.

Laat merken dat u klant appricieerd, geef hem/haar een presentje.

Give aways of relatie geschenken is een goede manier om een klant aan u te binden. Laat merken dat u uw klant waardeerd geef hem of haar een presentje. Hierbij kunt u al denken aan een simpel pennetje met uw naam tot het versturen van volledige kerstpakketten. Er zijn meer dan 1.000.000 verschillende promotionele artikelen op de markt waar vast een leuk opvallend artikel tussen zit dat uw naam kan versterken.